Rond half vijf vrijdag ontstond de gang naar de koelkast en werd al snel gesproken over de wens van klanten om te werken met vaste leverdagen. Hierdoor kan er bespaard worden op logistieke kosten en daarnaast winst gemaakt worden in de leverbetrouwbaarheid naar klanten.

De afgelopen periode is het gelukt dit in te bouwen in orders die via de verkooporderconnector in Agresso Wholesale / Unit4 Groothandel worden ingeschoten. Bij de debiteur wordt in Agresso Wholesale / Unit4 Groothandel vastgelegd middels een indeling of kenmerk welke leverdag wordt gehanteerd. Als een order wordt inschoten (PDF / EDI / XML) geeft de connector een datum terug. Via onze integratie platform “de digitale groothandel” wordt deze datum vergeleken met de vaste leverdag en aangepast naar de eerstvolgende leverdag van de afnemer. Zo zagen we direct meerdere toepassingen om de klantenservice te verbeteren zonder maatwerk te bouwen.

Tussen de pecan- en walnoten door zagen we op de A12 de file groeien en werd ook nog uitgebreid gesproken over de integratie tussen Slim IV en Agresso Wholesale / Unit4 Groothandel.

In de laatste versie van Slim IV wordt gebruik gemaakt van een nieuwe interface te weten de transactiefile. Met deze interface is het mogelijk de details van transacties in de ERP-omgeving naar Slim IV te importeren, waardoor de forecasting veel gemakkelijker kan worden geanalyseerd zonder terug te hoeven grijpen op Agresso Wholesale / Unit4 Groothandel. In de transactiefile zijn ook allerlei bedrijfspecifieke dimensies mee te geven. Bijvoorbeeld ordersoort, mutatiecode, mutatieredenen, die veelal niet door de standaardinterface van Unit4 worden afgedekt. Wij hebben voor een relatie de transactie interface gebouwd op ons integratieplatform “de digitale groothandel” waarmee de interface flexibel in kan worden gericht. Dit vergroot de wendbaarheid in de toekomst en bespaart op de kosten van de interface.

We gingen het weekend dan ook in met de overtuiging dat het verminderen van maatwerk voor alle partijen, klant, Unit4 en onszelf, voordelen in gebruikskosten, toekomstige flexibiliteit en integratieslagkracht biedt.

Jeroen Philippi

Blijf verbonden

De omgeving van de groothandel is continu in beweging. Innovaties worden gedreven door digitalisering aan klantzijde en binnen de toeleveringsketen. De adoptie van nieuwe technologie speelt hierbij een belangrijke rol.
Was technologie altijd al belangrijk voor procesefficiency. Technologie is nu cruciaal voor (de communicatie van) onderscheidend vermogen en voor het ondersteunen van de transitie naar de digitale groothandel.

Blijf dus verbonden – Blijf op de hoogte – Abonneer op onze mailpost en blogs