Arnoud Stolk

 

(E-)commerce & frontoffice

De digitale wereld om ons heen levert voor veel groothandels interessante uitdagingen op. Hoe blijf je klanten via nieuwe digitale kanalen bereiken en vooral binden? In deze transitie wil je bestaande partners in B2B blijven koesteren en daarnaast innovatieve stappen zetten naar nieuwe B2C- of B2B2C-kanalen. In alle gevallen komt een technologie-vraagstuk aan de oppervlakte en de behoefte om de frontoffice- en achterliggende bedrijfsprocessen te optimaliseren voor deze kostenbewuste en dynamische wereld?

Ondersteunen naar een digitale groothandel

Strategie en technologie in lijn krijgen en houden, vraagt van groothandels een adaptieve manier van handelen en focus op digitalisering, en doordat technologische ontwikkelingen elkaar steeds sneller opvolgen is digitalisering een blijvende uitdaging die relevant is op zowel strategisch als operationeel vlak.

Een interessant aspect bij deze digitalisering is dat organisaties en medewerkers door processen vergaand te automatiseren aan de ene kant de mogelijkheid krijgen veel efficiënter te werken en aan de andere kant ruimte krijgen veel persoonlijker en gedifferentieerder klanten te benaderen. Het is twee vliegen in één klap waarbij we in de praktijk zien dat door eerste stappen in het analyseren van de verkoopprocessen al de nodige concrete verbeterslagen te maken zijn waardoor de ondersteunende applicaties beter aansluiten op de werkelijkheid in de operatie.

Vanuit mijn ervaring met business analyses om groothandelsprocessen te optimaliseren en e-commerce oplossingen, marktplaatsen en apps te integreren, help ik organisaties graag om de stappen te zetten naar de digitale groothandel.

Projecten en resultaten

De afgelopen 10 jaar ben ik actief betrokken geweest bij de digitale ontwikkelingen in de groothandel. De eerste 3 jaar als support consultant en de jaren daarna heb ik me als consultant voornamelijk bezig gehouden met optimalisatie van verkoopprocessen binnen de groothandel en bijbehorende integratie vraagstukken.

Inmiddels heb ik een ruime ervaring opgebouwd met:

  • Implementeren ICT-projecten
  • Analyseren van groothandelsprocessen
  • Begeleiden en implementeren van procesoptimalisaties
  • Begeleiden van e-commerce integratieprojecten met Utilize, Salmon, Experius, Kega, Connexx
  • Bijdrage leveren aan productontwikkeling
  • Begeleiden van ERP-updates en livegang

Werkkwaliteiten en aanpak

  • Creëert vertrouwensbasis door kennis, integriteit en samenwerking.
  • Gaat van goed luisteren naar gedegen probleemanalyse naar bij voorkeur integrale oplossing.
  • Gestructureerde aanpak van projecten en stapsgewijze implementatie van veranderingen.

Relaties waarmee ik heb samengewerkt

Riviera Maison, Service Best, Kobout, Bakeplus, Gebro Sales, Ripca BV, Arcus, ISProjects, Utilize, Salmon, Experius, Kega, Optimizers, Diract IT.

Heb je een vraag? Neem direct contact op via e-mail arnoud@wholesaleconsultinggroup.nl of bel +31 (0)6 83698962.

Blijf verbonden

De omgeving van de groothandel is continu in beweging. Innovaties worden gedreven door digitalisering aan klantzijde en binnen de toeleveringsketen. De adoptie van nieuwe technologie speelt hierbij een belangrijke rol.
Was technologie altijd al belangrijk voor procesefficiency. Technologie is nu cruciaal voor (de communicatie van) onderscheidend vermogen en voor het ondersteunen van de transitie naar de digitale groothandel.

Blijf dus verbonden – Blijf op de hoogte – Abonneer op onze mailpost en blogs